Deze pagina bevat antwoorden op veel gestelde vragen.
De antwoorden zijn gegroepeerd per onderwerp zodat je sneller een antwoord op je vraag kan vinden.
-
-
We hebben een groot aantal leden en onze vereniging draait volledig op vrijwilligers. Om de administratie te ontlasten van al de administratie rondom clubpassen maken en versturen, doen wij dit digitaal.
Wel kun jezelf jouw clubpas uitprinten door het PDF bestand in dezelfde email als de digitale clubpas te openen en deze uit te printen en de pas uit te knippen.
Als je geen e-mailadres in onze administratie hebt staan dan zal de administratie de pas per post opsturen. Maar mocht je in de gelegenheid zijn een e-mailadres aan te maken of op te geven waarderen wij dit ten zeerste. Het scheelt onze administratie veel tijd om geen passen meer te hoeven printen en verzenden.
-
Je hebt nog geen clubpas ontvangen? Dit kan diverse oorzaken hebben, waaronder:
- De clubpas wordt enkel verstuurd als de contributie betaald is;
- De clubpas wordt sowieso pas verstuurd vanaf 01 januari van het nieuwe lidmaatschap jaar en het kan minimaal 48 uur duren voordat je de pas ontvangt;
- De clubpas is mogelijk belandt in jouw spam folder in de mailbox, kijk hier eerst even naar;
Mochten bovenstaande situaties niet van toepassing zijn stuur dan even een email naar administratie@nikon-club-nederland.nl.
-
We adviseren primair om het email account dat je op de computer of andere apparaten gebruikt ook te installeren op jouw android of apple smartphone.
Ben je niet in staat om je email account toe te voegen aan je smartphone zijn er nog twee opties:
- Probeer het .pkpass bestand uit de ontvangen e-mail over te zetten naar de computer. Hiervoor zijn diverse instructies beschikbaar waaronder de volgende: https://www.tabletsmagazine.nl/2017/10/bestanden-overzetten-pc-smartphone/
- In de ontvangen e-mail zit tevens een .pdf bestand welke uitgeprint kan worden en in de portemonnee gestopt kan worden.
-
Sowieso is een digitale clubpas meer van deze tijd dan een papieren of plastic pas. Daarnaast doen we dit vanuit de vereniging om diverse redenen:
- Het ontlasten van onze leden administratie welke volledig draait op vrijwilligers;
- Het verminderen van milieu verontreiniging doordat we 2000+ keer minder passen printen en laten bezorgen;
- Het besparen van kosten op drukwerk en verzendkosten van 2000+ passen.
-
Er zijn diverse redenen waarom wij ervoor gekozen hebben om geen aanhef op de clubpas te plaatsen. De primaire redenen zijn:
- Als vereniging zijn wij een aantal jaren geleden pas begonnen met het registreren van onder andere het geslacht van onze leden bij het aanmelden bij de club. Omdat wij een groot aantal leden hebben welke langer dan drie jaar clublid zijn, is voor deze mensen nooit een aanhef geregistreerd en dit zou dan ook niet verschijnen op de clubpas.
- Naast bovenstaand hebben we enkele clubleden met langere achternamen. Plaatsen we de aanhef ervoor komt de schaling van de pas en de tekst in het geding. Hierom hebben we ervoor gekozen dan ook geen aanhef te plaatsen.
- Ook het gender neutrale aspect speelt mee, door geen aanhef te plaatsen voorkomen we eventuele discussies
-
-
-
Controleer allereerst of je de juiste postcode en lidnummer, zoals bij ons bekend in de ledenadministratie, hebt ingevuld in jouw profiel. Jouw postcode en lidnummer invullen kan via: https://forum.nikon-club-nederland.nl/ucp.php?i=164.
Staat dit goed, dan zul je binnen 24 uur een email ontvangen dat je clublid status is toegekend. Is dit na 1 dag nog niet het geval neemt je dan even contact op met ons technisch beheer team via technischbeheer@nikon-club-nederland.nl.
-
Nee, het lidmaatschap loopt van 1 januari t/m 31 december. Van terugbetaling van een gedeelte of volledige bedrag van de contributie is nimmer sprake.
Het lidmaatschap wordt automatisch verlengd met één kalenderjaar, tenzij je uiterlijk 30 november van het actieve kalenderjaar opzegt.
-
Je kunt je lidmaatschap jaarlijks opzeggen. Geef dan uiterlijk 30 november je opzegging aan ons door via het digitale beëindiging formulier. Wij schrijven je dan per 1 januari van het eerstvolgende kalenderjaar uit als clublid.
-
Nee, dit is niet mogelijk. Wanneer je je contributie via de webshop betaalt, ziet ons administratief systeem je als nieuw lid. Daarom kunnen alleen nieuwe leden hun lidmaatschap in de webshop bestellen.
-
Sinds december 2015 is het mogelijk om een factuur te ontvangen voor de contributiebetaling. Alle leden van de Nikon Club Nederland hebben dan ook per mail hun factuur in pdf-formaat ontvangen. Wens je de nota nogmaals te ontvangen? Stuur dan een mail met uw verzoek naar administratie@nikon-club-nederland.nl.
Deze service is helaas alleen voor leden met een e-mailadres. -
- Na aankoop van een nieuw (eerste) lidmaatschap in de webshop: binnen 2 -3 weken.
- Bij verlenging: nadat wij de betaling, door jou overgemaakt of via automatisch incasso, hebben ontvangen.
- Als je de contributie voor 1 december betaalt: medio december
-
Helaas, Nikon Club Nederland werkt niet met acceptgirokaarten. Betalingen kunnen enkel plaatsvinden via Ideal.
Ik wil graag een automatische incasso verstrekken. Kan dit?
Ja dat kan. Via deze link kun je een machtigingsformulier downloaden. Vul de benodigde gegevens in en stuur het formulier naar ons retour. Wij zorgen voor de verdere afhandeling. -
Je kunt de contributie overmaken op rekeningnummer NL44INGB0009425397 ten name van Nikon Club Nederland met vermelding van het lidnummer.
-
Het lidmaatschap is geldig vanaf de datum dat je lid bent geworden tot en met 31 december van datzelfde kalenderjaar.
Let op: Het lidmaatschap wordt automatisch verlengd met één kalenderjaar, tenzij je uiterlijk 30 november van het actieve kalenderjaar hebt opgezegd via het digitale beëindiging formulier.
-
Voor het kalenderjaar 2022 gelden de volgende contributiebedragen:
- Gewoon lidmaatschap: € 30,00
- Gezinslidmaatschap: € 15,00
- Lid dat woont in het buitenland: € 50,00
-
Het lidmaatschap wordt jaarlijks automatisch verlengd met één kalenderjaar, tenzij het is opgezegd op uiterlijk 30 november van het lopende kalenderjaar via het digitale beëindiging formulier.
-
Het lidmaatschap wordt jaarlijks automatisch verlengd, tenzij het uiterlijk 30 november, van het lopende kalenderjaar, is opgezegd. Je kunt je opzegging aan ons doorgeven via het digitale beëindiging formulier of per brief naar:
Vereniging Nikon Club Nederland
Talingstraat 13
6921 WB Duiven
-
-
-
Het plaatsen van nieuwe berichten in het forumonderdeel ‘gevraagd en aangeboden’ is voorbehouden aan (betalende) leden van Nikon Club Nederland.
Nikon Club Nederland behartigt geen belangen tussen koper en verkoper. We bieden slechts een platform.- Advertenties op andere locaties dan dit forumonderdeel, worden zonder berichtgeving verwijderd.
- Zorg dat je bekend bent met de regels zoals deze gelden in de sectie gevraagd en aangeboden
- Elke gebruiker van het forum kan in het desbetreffende topic reageren.
- Verkoop is alleen toegestaan voor artikelen die je eigendom zijn; commerciële verkoop (door o.a. bedrijven) is niet toegestaan.
- Als het aangeboden artikel verkocht is, meld dit dan even door de knop meld dit bericht. Het draadje zal dan worden gesloten.
Toch nog een vraag ondanks bovenstaande uitleg? Stuur een email naar forumbeheer@nikon-club-nederland.nl
-
Nee, na toelating tot de Nikon Club Nederland Facebook-groep ben je nog geen clublid.
Weten wat het voordeel is om betalend lid te worden van Nikon Club Nederland? Kijk dan eens op onze ledenpagina.
-
Dit kan tot 2 – 3 dagen duren nadat je jouw lidnummer en postcode in jouw profiel op ons forum heeft geplaatst. Iedere 2-3 dagen synchroniseren wij de gegevens op het forum en onze administratie. Soms duurt het langer voordat je de status clublid krijgt omdat dit alles vrijwilligers werk betreft. Hiervoor vragen wij jouw begrip.
Wij koppelen de gegevens op basis van jouw lidmaatschapsnummer en postcode. Het is daarom belangrijk dat je in jouw profiel jouw lidmaatschapsnummer en jouw postcode met spaties invult! Weet je niet wat jouw lidmaatschapsnummer is? Stuur dan een mail aan administratie@nikon -club-nederland.nl
Heeft je nog vragen naar aanleiding van bovenstaand antwoord? Stuur dan een email naar webredactie@nikon-club-nederland.nl.
-
Je kunt je gebruikersnaam van je NCN-online-account niet zelf wijzigen. Je kunt wel een verzoek doen tot het wijzigen van je gebruikersnaam door een e-mail te sturen naar forumbeheer@nikon-club-nederland.nl met in deze e-mail je huidige gebruikersnaam en de nieuwe gebruikersnaam die je voortaan wilt gaan gebruiken
-
-
-
Nee, activiteiten van de Nikon Club Nederland zijn alleen toegankelijk voor leden.
Wil je partner graag deelnemen aan de activiteiten? Wij bieden tegen een gereduceerd tarief een gezinslidmaatschap aan. Dit lidmaatschap kost € 15,-. Kijk eens voor deze mogelijkheid in onze webshop.
-